ÇEDES PROJESİ NEDİR?

ÇEDES PROJESİ NEDİR?

23.12.2023 40

AMAÇ 

Öğrencilerimizin “millî, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerimizi benimseyen, koruyan ve geliştiren fertler olmalarına” ayrıca çağın ve geleceğin becerileriyle donanmış, bu donanımı insanlık hayrına sarf edebilen, bilime sevdalı, kültüre meraklı ve duyarlı; millî, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerimizi kendi yaşantılarında inşa etmiş; akl-ı selim, kalb-i selim ve zevk-i selim sahibi, bedensel ve sosyal bakımdan dengeli bireyler olarak yetiştirilmesine katkı sağlamaktır. 

23-12-2023

GENEL ESASLAR

1) Projenin yürütülmesinden MEB DÖGM, HBÖGM, MTEGM, OGM, TEGM, DİB DHGM ve GSB GHGM sorumludur.

2) “ÇEDES Projesi”nin koordinasyonu, Genel Müdürlükler düzeyinde Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından, illerde ise İl/İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri tarafından yürütülür.

3) Millî Eğitim Müdürlükleri, Müftülükler ve Gençlik ve Spor Müdürlükleri projenin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlar. Faaliyetler; MEB DÖGM, HBÖGM, MTEGM, OGM, TEGM’ ye bağlı okullar ve kurumlar ile Diyanet İşleri Başkanlığınca belirlenen ÇEDES Projesi Uygulama Mekânları, kurumlar ve GSB’ ye bağlı kurumlar iş birliğinde gerçekleştirilir.

4) Temsilci öğretmen, diyanet görevlisi ve gençlik spor temsilcisi ÇEDES Projesi Uygulama Usul ve Esasları kapsamında, örnek yıllık faaliyet planı doğrultusunda ortak yıllık faaliyet planı hazırlar ve uygular.

5) Taraflar mevzuat çerçevesinde, gerekli hallerde proje faaliyetlerinin gerçekleştirilmesinde birbirlerine gerekli personel, materyal, doküman, araç gereç, malzeme vb. desteği sağlar.

6) Öğrencilerin faaliyetlere katılımında gönüllülük ve veli muvafakati esastır.

7) Organizasyonlarda, öğrenci ve diğer katılımcılardan hiçbir ad altında ücret alınmaz.

8) Kulüp faaliyetlerinin, dersleri aksatmayacak şekilde hafta içi okul ders saatleri dışında veya hafta sonu düzenlenmesine özen gösterilir.

9) Okul kulüp faaliyetleri; MEB Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği kapsamında yürütülür.

10) Yapılacak çalışmalarla ilgili duyuru, tanıtım ve diğer faaliyetlerde kullanılmak üzere ilgili mevzuat çerçevesinde afiş, pankart, broşür, kitap, dergi, süreli yayın, katalog, video vb. yazılı, görsel ve dijital materyaller hazırlanabilir veya temin edilerek ücretsiz dağıtılabilir.

11) Projenin yazılı, görsel ve dijital ortamlar kullanılarak tanıtım ve duyuruları yapılır.

12) Değerler Kulübü öğrenci velileri ile ÇEDES Projesi Uygulama Mekânlarında ayda bir kez veli buluşmaları yapılır. 

13) Faaliyetlere katılan ve/veya dereceye giren öğrencilere imkânlar dâhilinde çeşitli ödüller 5  verilebilir.

14) Faaliyetlerin sağlıklı ve huzurlu bir şekilde yürütülebilmesi için iş sağlığı ve güvenliği kapsamında gerekli tüm önlemler alınır.

15) Okullarda kurulacak olan değerler kulüplerine dâhil olacak öğrenciler temsilci öğretmenler tarafından belirlenir.

16) ÇEDES Projesi Hazırlık Aşaması Planı sürecini tamamlayan okullar eğitim-öğretim yılı içerisinde değerler kulüplerini kurarak çalışmalara başlar. 

Değerler Çalışmaları

1) Değerler eğitimi çalışmaları kapsamında ÇEDES Projesi Uygulama Mekânlarının, Gençlik Spor il/ilçe müdürlüklerinin imkânları çerçevesinde eğitim, seminer, kamp, gezi, piknik, sinema, iftar programı gibi çalışmalar gerçekleştirilir.

2) Değerler Kulübü Yıllık Faaliyet Planı Diyanet Gençlik Merkezi ve Gençlik Spor il/ilçe müdürlüğü ile ortak olarak ayrıntılı şekilde hazırlanır ve okul idaresinin onayına   sunulur.

3) Hazırlanan Yıllık Faaliyet Planı Değerler Kulübü öğrencileri ve velilere duyurularak konuyla ilgili görünürlük çalışmaları yapılır.

4) Değerler Kulübü öğrencileri ile millî, manevi, ahlaki ve insani konular çerçevesinde söyleşi, seminer vb. yapılır.

5) Geçmişte yaşamış örnek şahsiyetlerin hayatlarından etkileyici örnekler seçilerek Değerler Kulübü öğrencileriyle paylaşılır.

6) Değerler Kulübü çalışmalarına destek amacıyla halk eğitim kurslarından faydalanılabilir. Bu kapsamda açılacak halk eğitim kursları ilan edilir, görünürlük çalışmaları yapılır, görev alacak öğretmenler, ders planları, veli ve öğrenci bilgilendirilmeleri yapılır.

7) Gençlik ve Spor Bakanlığına bağlı tesislerde, Değerler Kulübü öğrencilerine yönelik millî, manevi, ahlaki, sosyal, kültürel ve sportif içerikli çalışmalar düzenlenir.

8) Değerler Kulübü öğrencilerinin, gönüllülük esasına göre veli izin belgesi ile değerler eğitimi kapsamında ÇEDES Uygulama Mekânlarında izcilik faaliyetlerinde yer almaları sağlanır.

9) Bu çalışmalar sonrasında, etkinliğin verimliliği konusunda öğrenciler ve koordinatörlerle birlikte değerlendirmeler yapılır.

10) Değerler çalışmalarında örnek olan öğrenciler teşvik edilir, halka açık programlarda onurlandırılır. 

11) Projenin uygulandığı okullarda Değerler Kulübü okul başkanı seçilir. Seçilenler arasından il ve ilçe ÇEDES Başkanları belirlenir. Bu öğrencilere sosyal sorumluluk çalışmalarında, kamplar veya il dışı çalışma programlarında öncelik ve faaliyet görevleri verilir.

12) Değerler Kulübü öğrencilerinin yapacağı çalışmalar, MEB Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği ve MEB Sosyal Etkinlik İzinleri Yönergesi kapsamında gerekli izinlerin ve belgelerin tamamlanmasıyla gerçekleştirilecektir.